varbergsflickan

Plötsligt händer det

Plötsligt händer det!

Publicerad 2012-08-27 15:48:00 i Fröken Sandberg,

Fick äran att spendera min morgon och förmiddag tillsammans med fina fröken Johanna! Det gjorde vi på café Mignon här i Varberg - ett riktigt mysigt "place to be" som ungdomarna säger.
 
 
Sen hade jag inget val längre! En fransk frukost senare så fick jag helt enkelt ta tag i det som jag har dragit mig för sedan... ja. Sen när? Jag har ingen riktigt koll på när jag sist handlade kläder "på riktigt". Och det var helt enkelt dags för det idag. (Notera här att jag inte har "shopping" som intresse längre)
 
Mitt i shoppingturen så säger min vapendragare (på ett bestämt men vänligt vis) att det faktiskt är dags, att frökens kläder inte riktigt är... passande längre. För stora och oformliga! Så, tre butiker senare så säger jag TACK till trogna Johanna som stod ut med "nej" om 80% av alla plagg som hon mycket lugnt och pedagogiskt tog fram till fröken som stod och ojjade sig i provrummet! Jag är supernöjd och verkligen redo för höst! Är det inte helt underbart med våra kyliga mornar och kyliga aftnar? När dagarna fortfarande är lagom varma men man får ta på sig en extra tröja på morgonpromenaden?  
 
Nu är det jobb på fantastiska Lia Hof!
 
Njut av.. allt.
Fröken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela