varbergsflickan

Plötsligt händer det

Söndag!

Publicerad 2012-08-26 12:29:40 i Fröken Sandberg,

Jag har en sån där skön söndag. En söndag med en oerhört härlig känsla! Det kanske inte är så märkligt med tanke på vilken fantastiskt trevlig helg som har passerat! Den har bjudit på det mesta, och mer därtill! Det som fröken kommer minnas länge (och det med ett leende på läpparna) är bjudningen som Madelene och jag var välkomna till i fredags hemma hos A. Han bor i en helt fantastisk prästgård och vilken inredning! Stilen är makalöst vacker! A var en fantastisk värd och tog hand om oss alla på ett mycket fint vis! Vill tacka ännu en gång! :-)
 
 
I afton är det insamlingskonsert arrangerat av en vän till mig, i förmån för sjöräddningssällskapet. Förra året hände en fruktansvärd tragedi där hon förlorade sin kärlek i en segelolycka. Hon vill i afton uppmärksamma Sjöräddningssällskapet för allt de har gjort och gör för andra - ett enormt arbete. Klockan 18.00 är ni alla välkomna till Varbergs Kyrka för att dela detta med oss. Det kommer att bli en fin afton och jag kommer ha alla tankar på hennes kärlek som omkom, en fantastisk människa.
 
I övrigt är det lugnt. Dricker lite "mitt-på-dagen-kaffe". Madelene och jag tänkte ta oss ner till havet för ett dopp! Känslan att bada när det regnar är sådär barnsligt trevlig! Det är någonting speciellt med det. Ända sedan jag var liten och såg på "Alla barnen i Bullerbyn" så har jag förespråkat bad i regn. Förutsatt då att man är redo med en bil i närheten som man kan slå på full fräs på värmen (alternativt bastu) :-) Sen blir det handling (JAPP det är sant, första handlingen "på riktigt" sedan jag bytte jobb - stort ögonblick!)
 
Är övertygad om att den kommande tid framöver som väntar oss kommer att bli... väldigt bra :-)
 
Önskar er alla en fantastisk dag.
Fröken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela