varbergsflickan

Plötsligt händer det

En ledig drömmare!

Publicerad 2012-02-29 14:25:59 i Fröken Sandberg,

Denna onsdag går i ledighetens tecken! Och oj vad jag är ledig vill jag lova! Och jag njuter!

Satte klockan på 07.00, gick upp för att gå min stadiga morgonrunda och var iväg vid 07.45. Väl ute "i spåret" som man säger så kom jag på mig själv med att verkligen tänka "varför springer jag inte?". Och så sprang jag. Gött. Får helt enkelt ta tillvara på de små stunder som man tänker så men skönt var det! Promenera är inte riktigt längre en utmaning helt enkelt, och bra är väl det?

Madelene, min äldsta vän och blivande granne (!!!!!) har varit här. Jag har guidat henne i stan till olika potentiella arbetsplatser för henne där hon idag sökt jobb, kaffe på kurorten och mycket skratt har präglat min dag! Vi avslutade dagen tillsammans med en lunch ute vid 2:a vik med varsin gorätt från Fiskexporten!

Nu: bär det av till loppis! BoIS har flyttat sin verksamhet till finare och fräschare lokaler så Monika och jag tänkte inspektera detta spektakel och se om det är något att ha!

Ikväll: Gospel!

Förövrigt: Jag ser mig själv som en drömmare. Jag har mycket ideér och får mycket inspiration. Jag vill ha det så. Jag trivs bra med det och jag tror att alla mår bra av att drömma. Jag vill Inte bli "hånad" för att man "drömmer". Jag har aldrig varit och kommer aldrig vara övervägande realist.

Så nu ska jag drömma mig bort om mina framtidsvisioner (som troligtvis aldrig slår in, men någonting kommer kanske slå in någon gång!)

Hej!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-03-03 17:48:11

Ååååh vad jag längtar tills jag kan springa igen!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela