varbergsflickan

Plötsligt händer det

Väntan är lång!!

Publicerad 2012-09-23 19:57:00 i Fröken Sandberg,

 
Desas foton tog jag när familjen var uppe i Uddevalla och hälsade på min storebror och svägerska i deras nya (oerhört fina) hus! Detta rum är barnrummet. I fredags var deras barn beräknat att födas, ingenting har - än sålänge - hänt gällande födsel, men jag kan lova er! Blivande faster är väääldigt spänd på det lilla underverket! :-)
 
Dagen idag har varit OERHÖRT slapp. Jag har inte fått för mig att göra många knop, alls. Två intensiva och fantastiskt trevliga kvällar har spenderats på jobbet. Alltid kul! Dagens enda kraftansträngning var strandpromenaden tillsammans med Monika! Väl på plats nere vid Kusthotellet så tog vi varsin varm dryck och satt vid brasan och njöt. Johanna kom förbi en stund sen var det hemgång. Har ikväll fixat med massa papper (och allt annat tråkigt) som man måste ta tag i! Aldrig kul, men ensamtid är bra har jag hört! Belönade mig med ungkarlsmat och inväntar nu kvällens film! Morgondagen måndag går i ledighetens tecken och då är det dags att göra annat skoj!
 
Apropå ungkarlar. Vi har berikats med en ny granne. Väldigt trevlig och artig så absolut ingenting dumt om denna människa som individ. Däremot så blir jag så frustrerad på mig själv. Han har ställt frågan "hoppas inte jag stör upp till dig när jag spelar musik eller tittar på film, mitt surround-system är väldigt kraftfullt". Då hade jag hört det (läs: stört mig) på det någon enstaka gång och lät det vara. Men nu. Varenda kväll. Långt in på natten. Han har fortsatt fråga "hoppas inte jag stör" och artig som man är så svarar man med ett leende nästan hysteriskt "NEJ då! Iiiingen fara! Det är tjocka betongväggar så det hörs knappt" och nu sitter jag här. Min lilla TV:s ljud är inte så mycket att komma med, jämfört med hans bas. Sliter mitt hår i frustration och beklagar mig över att jag inte kan säga ifrån! Skärpning, Sandberg!
 
Hoppas ni alla haft en fantastisk helg!
 
Fröken

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-09-25 13:06:39

Lägg in en stöt så kanske du kan få uppleva surroundet live?!!
=P
Hihi..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela