varbergsflickan

Plötsligt händer det

S E M E S T E R

Publicerad 2013-07-30 23:46:53 i Fröken Sandberg,

Det är en skön semestervecka jag ligger inne med. Nyopererad och får inte bada.. Helst.. Men skulle värmen komma krypande så kan väl inte ett dopp skada, tänker jag. Tränar, umgås och bara är. Precis så som det skall vara. Omständigheterna skulle väl helst kunnat va mer annorlunda, men om man tar dag för dag så går det så bra så..

Lika bra att jag kläcker nyheten här, för det kommer väl ändå snart i media. Lia Hof skall avvecklas som tillfälligt asylboende. Oerhört tråkigt, men vem vet - det kanske åter blir Lia Hof vandrarhem? ❤ det hade inte gjort mig ledsen.. Men jag tänker på de familjer som bor där nu, som man faktiskt har en relation med. Vad händer med dom? Hur långt får de flytta? Får de stanna? Hemskt att leva på flykt och inte ha en fast punkt. Tänker på er! Inte svårt att vara tacksam för livet vill jag lova. Efter nästan ett år som asylboende så har man ändrat livsuppfattning. Helt klart. Och det är jag tacksam för. I det stora hela, man är där man är, och man är den man är. Man har sin familj, sina vänner och sitt hem. Mycket att vara tacksam för.

Picknickade med Fröken Mörner innan, extremt välbehövligt.. Synd bara att måsjävlarna gjorde så vi fick fly fältet. Minuten efter jag tog dessa fotona nedan på MM så sprang hon irrande iväg och gömde sig bakom mig. "Jädd". Rart.

Åska påväg in. Jag fullkomligt HATAR åska. Kör på ett avsnitt av "Vampire Diaries" och kryper ner under täcket i soffan. Livskvalitet. Så som det ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela