varbergsflickan

Plötsligt händer det

Skyldigt?

Publicerad 2013-05-22 22:31:00 i

Jag ser väldigt lätt på en person om h*n är skyldig gällande någonting. Min filosofi, är ärlighet. Är det så att personen i fråga faktiskt är skyldig så är det inte upp till Mig att "ta reda" på det.. Det är tärande. Det värsta är att man helt enkelt inte är värd sanningen. Och: Det man får som svar om man frågar eller ifrågasätter brukar oftast bli en "bra" lögn, eller det värsta: självförsvar och taggarna utåt. Även här med en "bra" lögn inkluderad. Är det inte enklare då, för alla, att man skippar de där små vita lögnerna eller de hemska svarta? Oavsett så är det... Fel. I mina ögon.

Jag säger det igen. Jag är tacksam över mina (fantastiska) vänner som aldrig använder sig av varken vita eller svarta historier, som i slutändan blir en lögn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela