varbergsflickan

Plötsligt händer det

Svisch

Publicerad 2014-04-19 00:09:01 i Fröken Sandberg,

Så säger det ibland under vissa kvällar på jobbet, en av kvällarna var idag. Herregud så effektiva vi är! Vi var hemma för tjugo minuter sedan, och hur ofta händer det en fredag...? Gissar på att gästerna ville sörja Jesu död, eller något i den stilen! Hade ett par väldigt vinkunniga gäster i afton, vilket var eb väldigt angenäm upplevelse. Hela mötet är någon form av utbytande av kunskap, på något vis. Vi har fått in ett speciellt vin från området valpolicella i Italien som är ett rent Cabernet Sauvignon, vilket är väldigt ovanligt från det området. Det är ett av de rekommendationsvinerna vi har till varmrätten på vår påskmeny, och vi stod länge och pratade om detta. Hur ovanligt och vågat det var, att ens ta hem det och sen våga sälja det som rek.vin :) jag kunde dessvärre inte ta åt mig någon ära, men häftigt var det! 

Nu sängen. Upp i tid för att ge min sambo färska lchf-frallor! Och ha tid att mysa innan jobbet! 

Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela