varbergsflickan

Plötsligt händer det

Avgångsdag!

Publicerad 2015-04-08 16:53:35 i Fröken Sandberg,

Har idag gått av efter en tur/retur till Kiel och fick idag reda på att jag nu är inne i rullningen på Scandinavica, så till sommaren blir det Inte dagspendling på Varberg/Grenå, vilket i nuläget känns bra! 

Kollegorna är super på denna båten och ser fram mot mer pass! Fortfarande jobbigt att lämna hemmet så många dagar, men man vet ju vilket underbart man kommer hem till, och längta är tydligen bra! Värst är att sakna sin underbara kärlek... Tackade nej till avgångsöl, som tydligen är standard på denna vakten, men får ta ikapp det nästa resa! Jag håller tummar och tår att jag hamnar på jämna veckor så man får arbeta tillsammans med de man lärt känna nu! 

Inväntar min fina tjej, att hon skall sluta jobbet! Vi ska ta oss ner till veterinär Fredrik för att fortsätta vårt sökande på hennes epelepsi, hoppas verkligen han reder ut det ❤️ har unnat mig ett glas avgångsvin i solen med svärmor idag! Herregud. 16 grader och vindstilla. Det var så varmt i solen så bikinin nästan flög på ett tag!

Min energi är påväg tillbaka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela