varbergsflickan

Plötsligt händer det

Må bra!

Publicerad 2015-02-15 16:17:59 i Fröken Sandberg,

Då är det ju det här med "nytt år nya möjligheter" som klyschan säger. Och ja, det är nytt år och nya möjligheter kan skapas. Men det har ju fasiken redan gått en och en halv månad sedan det där med "nya möjligheter" skulle sparkas igång! Så efter denna insikt som tagit mig på tok för lång tid så är det dags att göra någonting åt det. Och för att fortsätta i klyshighetens namn så är det de typiska; äta bättre och röra på röven.
 
Ätandet är i stort fokus för mig - jag mår SÅ mycket bättre när jag undviker all form av kolhydrater, med visst undantag för rotfrukter, det älskar jag och kommer inte koppla bort dem. Magen är i balans och är inte till minsta tendens orolig eller svullen. Så, nu är det reducering av kolhydraterna. Men ingen strikt historia. Jag vill att magen ska vara i harmoni och vid det här laget så vet jag när jag klarar kolhydrater och inte. Typ nu gör jag det inte, jag blir så fruktansvärt trött av dem. Sjukt.
 
Röra på röven då. Ja, nu har jag ju fått mitt jobb! Och jag lovade mig själv att skaffa gymkort efter jobbets placering. Hade jag fått jobb i Varberg och haft ett gymkort i Falkenberg så vet vi ju alla att jag hade tänk "imorgon" varje eviga dag om att träna och gett åtskilliga anledningar till att slippa masa mig iväg efter jobbet. Så jag sa att jag ska skaffa gymkort när jag vet vart jag jobbar så man "lätt o smidigt" kan ta det före/efter jobbet! Men nu är det ju så himla förmånligt att varje båt inom rederiet har ett gym - till min stora lycka! Inga dyra kostnader för träningskort utan då lägger jag mina lediga timmar på dagen i gymet där! PERFEKT! En win-win situation för mig och hushållets kassa!
 
Nu är det söndagsmys för hela slanten. Det görs inte många knop idag vill jag erkänna. Gårdagskvällen spenderades med Sophia & Mackan, Stephanie & Kim med god trerätters, vin och mycket skratt! De människorna ger en sån god energi! 
 
Hoppas ni haft en strålande vecka!
 
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela