varbergsflickan

Plötsligt händer det

På't igen...

Publicerad 2014-09-02 16:03:57 i Fröken Sandberg,

Dogge och jag har precis kommit tillbaka från en liten runda tillsammans! Han är så fin den dalmisen. Vår prickiga skönhet! Och som han älskar att jaga fåglar, helt otroligt så skoj det kan vara!
 



Mitt abonnemang är uppsagt på friskis i Varberg. Skönt! Har inte entrat mitt arsle där sen strax innan årsskiftet. Synd att inte träna på samma ställe som sin bästa träningskompanjon Klara, men vem vet! Jag kanske får henne ner till mitt eventuellt blivande ställe i Falkenberg!? Får ringa och överlägga med henne! 
 
Håller på som vanligt med mina små ansökningar hit och dit. Men jag tar det med ro, och jag tar inte vad som helst. Söker inte ett enda jobb inom restaurang. Eller jo. Ett. Ett arbete inom restaurang sökt av massa dussintals. Och tro fasen att jag kom på intervju och gick vidare. Men restaurang. Suck. Tänker inte hamna i det onda hjulet "en gång restaurang, alltid restaurang". Fick dock nys om ett riktigt bra hovmästarjobb på en vingård (nej, inte tillbaka till Ästad) utan en mer etablerad sådan. Alltid kul med rekomendationer! Riktigt kul, men vet dock inte om jag är redo för att ingå i onsdag-söndag och enbart kvällar. Igen. Men vem vet, det stället kanske har hovmästare som arbetar som hovmästare på riktigt. Återstår att se. Så, nu är det två arbeten sökta inom restaurang! ;-)
 
Förövirgt hoppas jag ni kollar på VM i Normandie!? Herregud så spännande hoppningen är! Det svenska laget är riktigt bra, och senare i eftermiddag avslutar det svenska laget med vår etablerade Rolf-Göran! Det får vi inte missa!
 
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela