varbergsflickan

Plötsligt händer det

Mörare än en oxfilé

Publicerad 2015-04-09 16:41:00 i Fröken Sandberg,

Det här med att känna sig bakis efter att ha varit ombord och jobbat, blev för mig väldigt påtagligt igår kväll, likaså idag. Jag har gått runt som en slappfis hela dagen och varit väldigt trött. Det är först nu som jag börjar känna mig "igång" igen och har fyllt på med energi. Glad att det går så fort. Sen å andra sidan var jag inte ombord med än tre dagar, får se hur det blir efter mina kommande åtta dagar med start söndag. 
 
Är så sugen på att göra om hemma. Som alltid. Men verkligen göra om. Från början när vi flyttade ihop så pratade vi på att slå ner en skiljevägg från köket in till "lillarummet" och på så vis få större kök. Placering av kök är i mer än 75% skugga, alltså väldigt lite ljusinsläpp utifrån, likaså lillarummet. Slår man då ut den väggen som skiljer så kan man nog få en känsla av mer öppet, mer ljust. Det tillkommer dessutom ett till fönster. Det tål att tänkas på. Det är ju inte bara till att göra direkt, det blir ju automatiskt merarbete om man tänker på lister, golv, tapet osv. Lillarummet är ju egentligen ingenting nu, mer än förvaring av sådant som vi inte använder. Vårat 50-talsskrivbord som står där med skrivaren på kan man ju faktiskt alternera i vår övriga inredning på ett snyggt sätt.
 
Rejäl funderare. Och ett ja från sambo och hyresvärdar såklart. Men inte än. På ett tag.
Men det hade vart fint! 
 
 
Anna
/Drömmaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela