varbergsflickan

Plötsligt händer det

Vaccination & Mammas mat

Publicerad 2009-10-30 13:38:00 i Fröken Sandberg,

Idag ska jag ta mig ner till min fina vårdcentral för att ta sprutan för Svininfluensan. Jag har inte så mycket att säga om det, mer än att jag är lite smånervös. Inväntar samtal från Johanna, hon ska följa med och hålla min hand när de sticker in nålen och sprutar in vätskan. Uschanamig!

Goda nyheter är att Johanna inte har kikhosta! :) Om hon haft något smittsamt så hade ju jag blivit smittad för
f l e r a veckor sedan, vilket jag inte har blivit, så jag trodde inte att hon hade kikhosta från första början. Tur är väl det, den hemska hostan är inte lätt att bli av med.

Efter sprutan skall jag färdas hemåt till mina föräldrar med sällskap av Andreas. Det var så länge sedan jag umgicks med honom. Åkte ut till honom till "drängastugan" igår och drack kaffe och kollade på Mia & Klara, vilket fick mig att fundera ut en plan som inkluderar Madelene och mig. Mer om det vid ett senare tillfälle! Gott att änligen få träffa sin fina familj och äta mammas goda mat! Och morfar! Åh! Underbara människa!



/Fröken Sandberg

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-10-30 19:14:02

Åhh hur gick de med sprutan?

Postat av: Mickan

Publicerad 2009-10-30 19:24:22

Det var GODA nyheter, om johanna!! Jag ska också vaccinera mej, kännde det nu när en gravid kvinna i 25 års åldern ligger i resperator! Dumt att chansa!Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela