varbergsflickan

Plötsligt händer det

Fredag!

Publicerad 2012-09-28 06:07:00 i Fröken Sandberg,

Jaha. Nähä. Vem åker med mig på en resa? Någon? Skrev ut frågan på FB häromdagen och jag fick synnerligen intressanta förslag. Svalöv och Lia. Hade kunnat tänka mig Dublin, London eller varför inte Paris! Milano? Eller ja, absolut kan jag tänka mig Svalöv då jag får träffa ortens donna! Alldeles för längesedan, Malin! :-)
 
Dagen idag går åt till tjänstgöring :-) Hela helgen rättare sagt! Har redan lite lätt ångest inför imorgon kväll då fröken skall gå till sängs. Min granne, ni vet han med surround-systemet som får min lägenhet att fullständigt vibrera (när han tittar på film...)? Han ska ha inflyttningsfest. Hur stora är oddsen? (Inte film-högt utan musik-högt!) Jag har jobbat flest lördagaftnar och när jag väl jobbar dagpass (uppstigning i lagom takt med att de brötar hemåt vid 04-snåret) så ska han ställa till med fest! Synd att man inte kan närvara, dock! Funderar på att ta en tripp till Lantmanna och inhandla hörselkåpor och be en av festdeltagarna bulta på min dörr vid 04, väckarklockan lär jag ju inte höra om jag har kåpor på! Eller.... så sover jag hos någon. Det är också ett alternativ. Någonstans där det inte pågår inflyttningsfest! Känner du dig träffad? ;-)
 
Idag ska Madelene och jag plantera höstblommor! Det är för mig någonting av det mysigaste en mänsklig varelse kan sysselsätta sig med. Egentligen borde vi inhandla glögg, för att göra hela stunden komplett. Och grilla korv.
 
 
Önskar Er en fantastisk helg!
Lyssna och njut! 
 
 
Fröken

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela