varbergsflickan

Plötsligt händer det

Mysig torsdag!

Publicerad 2014-02-21 13:41:30 i Fröken Sandberg,

Då ger jag mig på jobb från och med idag fram till onsdagen den 5 mars! Tur är att man inte jobbar 07-00 varje dag utan att man faktiskt har ett par timmar ledigt varje dag (försöker se det från den ljusa sidan) Med att jobba mest kvällar är faktiskt till en fördel; jag ska ta tag i mina morgon-powerwalks igen och försöka byta mitt Friskiskort från Varberg till Falkenberg. Det lär förvisso inte gå med tanke på att varje anläggning är en egen förening.. Men det skadar inte att försöka! 

Igår hade vi Amandas barndomsvän Jennifer hemma på middag, mysigt. Det bjöds på pestopasta med fläskfilé och ett helt okej boxvin till detta! Behöver jag nämna att desserten, tobleronefondue, var brutalt god? Med jordgubbar, vindruvor, physalis och kiwi att doppa? Mmm! :) Fördrinken var förvånansvärt trevlig med tanke på att det var ett bubbel (ni vet ju redan min känsla till bubblorna) ett mousserande rosé med gamay-druva! Jag är inte erfaren till gamay, har endast provat ett vin vi har på jobbet innehållande denna druva och det är inte något av mina favoritviner.. Detta mousserande rosé kommer vi garanterat köpa igen och jag kan verkligen se det framför mig under sommarens sköna kvällar tillsammans med min fina flicka! 


Dags att göra sig arbetsklar! Okänt om vi höra innan den 5 mars, när jag går av mina jobbardagar! Ska försöka.. 

Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela