varbergsflickan

Plötsligt händer det

2015

Publicerad 2015-01-11 17:37:05 i Fröken Sandberg,

"Vad jag förväntar mig under 2015."
 
Det är titeln många (eller ja, jag har sett två) bloggare som har skrivit en liten önskelista inför det kommande året, och vad fasiken, det är ju skitkul! Inför slutet på nästa år kan man ju gå tillbaka i bloggen för att se om det mesta har blivit verklighet! So, here we go!
 
1) Jobb. Jag måste få mig ett jobb. Rutin, människor, energi, glädje! 
Oj så bitter jag lät nu, men verkligen inte! Nu har jag allt det där, förutom jobbet, men jag hade verkligen önskat rutinerna kring ett arbete. Som vävs in i vardagen. 
 
2) Spara pengar! Det finns så mycket man vill göra! (Vävs samman med punkt ett - utan jobb inga sparpengar!)
 
3) Resa! Åh vad jag har fått mersmak på detta. Jag vill resa mycket! (så länge plånbok och tid tillåter! -Se punkt ett och två) Resa tillsammans med min livskamrat, kan det bli bättre? <3
 
4) Rida Elefant! (Vävs in i punkt tre)
 
5) Klara examen i Sommelierutbildningen. I April smäller det. "Hej, jag heter Anna. Jag är sommelier". Det låter det.
 
6) Träna. Utöka de dagliga promenaderna till något..... mer. Det var längesedan nu.
 
7) Skratt, kramar och pussar
 
8) Byta bort mobilen på kvällskvisten mot min traditionella bok. 
 
9) Laga mer spännande mat! Mat jag aldrig lagat eller helst aldrig testat. Jag älskar att laga mat!
 
10) Utöka hästeriet. Eller ja.. nu lät det som jag har någon form av verksamhet, vilket jag inte har! Men med mina nya fina Ariat-skor som jag fick från hjärtat ska de hjälpa mig att ta in och ut från hagen och det stora målet med dem är: Rida ut! Jag vill sitta på en häst, vid havet. Och bara... mysa.
 
 
 
Så.
 
Det är en del av det jag kom på spontant. Det är väl rimliga förväntningar?
 
Upprepar punkt sju igen; Skratt, kramar och pussar. Ingen förklaring behövs väl där?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2015-01-29 16:19:27

Anna!

Ofta tänker jag på en kommentar jag fick från dig på bloggen. Det var ett tag sen, den handlade om min bok. Jag svarade på den via blogg.se och har sedan tänkt att det var dumt, för du kanske inte såg mitt svar. I alla fall, vad jag tänkt på är: Vad skriver du för bok? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Plötsligt händer det

Levnadsglad, social och vänlig själ bosatt mellan Varberg och Falkenberg som arbetar till sjöss! Älskar det lilla i livet, allt från första kaffekoppen på morgonen till första trädknoppen som brister på våren. Utbildar mig till sommelier och söker mig vidare till nya utmaningar! Välkommen att läsa om mitt liv tillsammans med min kärlek, hästar, katt och hund och däremellan allt annat! Har en obotlig förkärlek till inredning och kommer lägga fokus på det i bloggen, om vad som sker i vårt hem på 100kvm. Hoppas ni står ut! Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela